Workshop - evakuační podložky
Dne 24. 4. 2025 proběhl na Ústavu zdravotnických věd LF MU workshop pod vedením pana magistra Martina Holuba.
Po poměrně dlouhé přestávce způsobené pandemií COVID-19 a souvisejícími protiepidemickými opatřeními a restrikcemi se postupně obnovuje tradice výměnných pobytů a stáží jak studentů, tak akademických pracovníků.
V jarním semestru AR 2021/2022 na Ústavu realizovaly Erasmus+ studijní stáže dvě studentky ze Španělska (University of Alicante), jedna kolegyně z Holandska (s expertízou v Porodní asistenci) a 2 kolegyně z Bulharska (Medical University of Plovdiv), jejichž profesní zaměření je do oblasti Intenzivní péče, Pediatrické intenzivní péče a Ochrany a podpory zdraví. Zároveň dále probíhá projekt s názvem „Building financial capability for healthcare Professionals“ v rámci Erasmus+ a letos se uskuteční i Letní škola v Koperu (Slovinsko) s odborným programem a účastí 12 studentů LF MU a 5 akademických pracovníků. Studenti studijních programů Porodní asistence a Intenzivní péče se vydají na zahraniční stáže v podzimním semestru a plánujeme i přijetí dalších zahraničních studentů. Absolutní novinkou je zahájení mezinárodní spolupráce pro studenty Zdravotnického záchranářství (s Edge university, UK). V letních měsících se 3 studenti LF MU vydají na stáž do Spojeného království a přivítáme 2 studenty Zdravotnického záchranářství.
Děkuji všem svým kolegům i studentům za skvělý aktivní přístup. Cesta poznávání nových zemí, odlišných zdravotnických a vzdělávacích systémů je cestou rozvoje a poznání.
Dne 24. 4. 2025 proběhl na Ústavu zdravotnických věd LF MU workshop pod vedením pana magistra Martina Holuba.
V projektu „Metodika tvorby laických doporučení k přenosu znalostí na podporu na důkazech založeného rozhodování ve zdravotnictví v České republice” získává realizační tým z Ústavu zdravotnických věd cenná data. Na již probíhající kvantitativní výzkum navazujeme v současné době sběrem kvalitativních dat prostřednictvím organizace tzv. „focus groups” (ohniskových skupin). Napříč různými věkovými skupinami bylo možné diskutovat o vhodné podobě doporučení v laickém jazyce.